יום שישי, 23 בדצמבר 2011

לא מתנצל

ניסים סלמה, שנה ב', משלב היסטוריה של עם ישראל ויחב"ל:


בזמן אחרון, דווח על מעשים אלימים ו"חסרי תקדים" המבוצעים על ידי צעירים יהודים מיהודה ומהשומרון. מעשים אלו מכוונים נגד חיילי צה"ל, נגד משטרת ישראל, נגד אנשי "שלום עכשיו" ונגד אזרחים תמימים רק כי הם ערבים. המתפרעים מכונים בתקשורת "פעילי ימין" או "מתנחלים".

בזאת מאשימים מחנה שלם בישראל. מבקשים התנצלות וחשבון נפש מכל פעיל ימני ומכל מתנחל. למה? הם הרי מתנחלים, אזי כל המתנחלים כאלו. למה? הם הרי דתיים, אזי כל הדתיים כאלו. למה? הם הרי ימניים, אזי כל הימניים כאלו. ואז כל הימניים/דתיים/מתנחלים אשמים וצריכים להתנצל, לגנות ולשאול "איפה, ריבון העולמים, טעינו?”


אז זהו חברים, שלא. לא אתנצל.


לא אתנצל בדיוק כמו שאף אחד לא ביקש אי פעם התנצלות, לא מעמוס עוז (או כל סופר שמאלני אחר) ולא משלי יחימוביץ, ולא מחבריי בתא אופק, ולא מהחברים ב"סולידריות" (אין לי חברים שם).

שבוע אחרי שבוע, אני לא מבקש מהם התנצלות על ההתפרעות, על האלימות ועל הטרור של האנרכיסטים, אזרחים ישראלים, כל יום שישי בבילעין ובנעילין שלוש שנים ברציפות.

שבוע אחרי שבוע, אני לא מבקש התנצלות על מעשי בגידה של ענת קם, אורי בלוך, מרדכי וואנונו, טלי פחימה או עזמי בשרה.

שבוע אחרי שבוע, אני לא מבקש התנצלות על תסיסת השטח על ידי פעילי "זכויות האדם" (הלא יהודי) בכל פינה ופינה בארץ ישראל.

שבוע אחרי שבוע, אני לא מבקש התנצלות כשקוראים לי פשיסט (בלי להבין מה זה אומר) וכשקוראים לאחותי "פולשת" רק כי היא החליטה לגור בחבל ארץ אשר הוליד את העם היהודי: יהודה.

שבוע אחרי שבוע, אני לא מבקש התנצלות כשקוראים לי "רוצח ילדים" כי שירתי בקבע ובגאווה ביחידה לוחמת של צה"ל.


כל אלו, שמהם אני לא מבקש התנצלות, אומרים: “זה לא אנחנו, אלו קיצונים שלא קשורים אלינו" ועלינו גם להגיד "זה לא אנחנו, אלו קיצונים שלא קשורים אלינו". אלו מאה או מאתיים מתוך 300000 מתנחלים, אלו מאה או מאתיים מתוך מיליון דתיים-לאומיים (למרות שלאומיים הם כבר לא) ואלו מאה או מאתיים מתוך 1,767,220 אזרחים אשר בחרו בימין ובמפלגות הדתיות להוביל את המדינה להצלחה ולשגשוג.


ולמרות זאת אני מגנה אותם. אני הקטן וגם הרב רונסקי מאיתמר, הרב דרוקמן, מועצת יש"ע, הראש הממשלה הימני ועוד ועוד. ואז אני שואל את עצמי: איפה הגינויים מהצד שמאל על הקיצונים שמשמאלם? כי זה לא נשמע.

ואני גם שואל את עצמי: איפה טעינו? ולא רק אני הקטן שואל, אלא גם כל אלו שכבר ציינתי. ואז אני עוד שואל את עצמי אם הם שואלים גם את עצמם איפה הם טעו? כי זה לא נשמע .


אבל לא. גם אני לא אתנצל על תג מחיר- לא אתנצל על מה שמתועב וגזעני. על מה שפוגע כל כך קשה במפעל התיישבות היהודים בארץ ישראל. על מה שנותן כלים וטענות לשונאי ועוכרי ישראל אצלנו ומסביב לעולם. על המעשים של אלו שיהיה להם חלק גדול באשמה אם יבוא היום המר של הגירוש. על כל זה לא אתנצל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה